Bangkok

2 december 2015 - Bangkok, Thailand

Gisteravond bij een gezellig tentje in een straatje met allemaal eettentjes wat gegeten, daarna nog gezellig rondje gelopen en nog wat gedronken.
Vanmorgen eerst ontbeten en toen richting het eerste shoppingcenter, het CentralWorld, gegaan met een tuktuk. Daar een tijdje rondgelopen en toen besloten we naar de volgende te gaan, het Siam Center. Onderweg zag een Thais mannetje ons een beetje zoeken dus hij sprak ons aan en wilde ons via een plattegrond uitleggen hoe we moesten lopen, tenminste dat dachten we. Hij begon een heel verhaal dat het Siam Center vandaag pas om een uur open ging want de koningin was jarig en dat we eigenlijk eerst naar een bepaalde tempel moesten gaan, want dit zou de belangrijkste tempel voor de Thaien zijn en hij noemde nog twee dingen waar we zeker heen moesten. Hij kon dat regelen voor 200 baht per tuktuk en die zou dan blijven wachten. Wij wilden dat natuurlijk niet want we hadden genoeg tempels gezien zeiden we. Hij bleef maar aandringen en wij zeiden, we gaan verder lopen en we zien wel. Toen riep hij nog "zeker niet genoeg geld!" of iets....Voor het eerst zijn we dus echt voorgelogen want het Siamcenter wat echt nog maar een klein stukje lopen bleek was dus gewoon open. We zijn er gelukkig niet ingetrapt maar je hebt toch even zoiets van, he bah. Jammer dat we toch nog even tegen zo'n figuur aan moesten lopen aan het einde van onze vakantie. Anyway, het heeft zeker geen stempel gedrukt op onze shopping morning ;-). Het Siam center bleek ook weer vier verdiepingen hoog met genoeg winkels om even lekker doorheen te struinen. Onze laatste doel was het een mall met alleen maar electronica, Pantik Plaza.
Je wist echt niet wat je zag, vijf verdiepingen met alleen maar electronische spullen, van mobiele telefoons tot computers en laptops en tich verschillende kabeltjes etc. Echt wel geweldig om te zien. We zeiden nog tegen elkaar, toch jammer dat je eigenlijk helemaal niet van dit soort "malls" in Nederland hebt. Bij ons heb je alleen maar warenhuizen of winkelcentra maar niet van die grote shopping centers.

In de tuktuk terug zagen we in de verte echt een enorme donkere lucht en toen we zaten te lunchen bij Cosy klonken er al gedonder. Toen we in onze hotelkamer waren begon het flink te regenen. Maar even gewacht met naar het zwembad gaan. Gelukkig duren deze tropische buien niet zo lang en koelt het daarna ook zeker niet af want toen we na de bui naar het zwembad gingen was het alweer bloedheet!

Morgen onze laatste dag (helaas). We moeten voor 12.00u uitchecken maar kunnen onze bagage laten staan in het bagagedepot en nog gebruik maken van het zwembad. Daar kunnen we dan nog even douchen, dan nog een even genieten van een laatste Thaise maaltijd in Thailand en dan richting de luchthaven.

1. Miriamklop:
    2 december 2015
    Jammer alweer voorbij!! Goede reis terug en tot gauw.
  2. Dick:
    2 december 2015
    Aan alles komt een eind. Met veel plezier je verslag gevolgen de foto's bewonderd. Gelukkig voor jullie dat je niet veel ruimte hebt in je rugzak, anders was je In de Mall wel te verleiden geweest
    Fijne dag nog morgen en een behouden thuisreis.
    Liefs Dick
  3. Eef:
    4 december 2015
    Ik neem aan dat je die 10 kilo hebt aangevuld met leuke dingen voor thuis? ;)